Leva i nuet?

Wow, hur blev det juli redan? Tiden bara flyger iväg och jag hinner inte med.
Nåja, livet är rätt trist just nu så det gör inget om det går fort. Dessutom väntar jag till 12.7, då antagningsresultaten borde komma.
 
Jag börjar verkligen känna mig pepp på att börja leta bostad o.s.v., och det går ju inte nu då jag inte ens vet vilken stad jag kommer att befinna mig i. 
 
För övrigt har jag rätt svårt med det där att "leva i nuet". Jag vet väl inte riktigt vad det innebär. Jag planerar och drömmer väldigt mycket om framtiden, både "verkliga" drömmar och mindre seriösa sådana (som mer är fantasier). Jag ser mig hela tiden som påväg någonstans. Självklart kan jag ibland också bara njuta av att ta allt som det kommer, men samtidigt tycker jag om att fundera på framtiden. Det blir som att uppleva saker två gånger när man först för gå igenom det i huvudet och sen uppleva det på riktigt.
Jag vet inte riktigt om det är en bra egenskap eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0